Call us toll free:
Top notch Multipurpose WordPress Theme!

en fr

Proximus | Content ecosysteem

Case

Proximus heeft voor zijn B2B communicatie heel duidelijk de kaart van de klant getrokken: de content marketing-approach is gebaseerd op wat voor de klant relevant is. Door te denken en te handelen als een echte ‘uitgever’ vertrekt de communicatie nog meer vanuit de ‘lezer’ en zijn/haar behoeften, wensen, angsten en aspiraties. Via een content ecosysteem, dat bestaat uit een mix aan kanalen die samen een krachtige combinatie opleveren met een ‘anytime anywhere’-strategie, kan Proximus snel inspelen op elke nood en verandering in de business. De premium content wordt op een kostenefficiënte manier ingezet om de lezer informatie te kunnen bieden op het juiste moment in zijn customer journey.

 

Klant

Proximus is de grootste telecommunicatie-aanbieder van België. Naast telecom en digitale diensten levert het nu ook nieuwe technologieën aan klanten om de digitale transformatie te ondersteunen in elk departement. 

 

Concept
  • Content ecosysteem met printmagazine, blog en e-letter dat snel kan inspelen op elke nood en verandering in de business
  • Krachtige combinatie van kanalen met een 'anytime anywhere'-strategie die online en offline dichter bij elkaar brengt
  • Premium content die de geesten verruimd met een goed evenwicht tussen expertise van externen en Proximus zelf
  • Sterk design dat innovatie en technologie ademt door de fotografiestijl, 3D-illustraties, infographics, typografie...
Doelstellingen
  • Rol van trusted partner binnen de digitale transformatie versterken door te communiceren over nieuwe oplossingen voor elk departement
  • Doelgroep verleggen van pure ICT-profielen naar C-level beslissingsnemers: de digitalisering zit in elk departement van een groot bedrijf
  • Introductie van marketing automation om in te spelen op de veeleisende klant die zelf zijn customer journey bepaalt
Technische specificaties print magazine
  • Frequentie: 3 keer per jaar
  • Oplage: 10.000 ex., 3 taalversies (NL, FR, EN)
  • Gemiddelde omvang: 56 pagina’s
  • Verspreiding: Per post op bedrijfsadres
  • Doelgroep: C-level beslissingsnemers in grote bedrijven
Technische specificaties e-letter
  • Frequentie: 6 keer per jaar
  • Oplage: 90.000 contacten, 3 gesegmenteerde versies, 3 taalversies (NL, FR, ENG)
  • Distributie: vanuit marketing automation tool
Technische specificaties blog

Don't Miss Out!

Join our mailing list to receive the latest news and updates from our team.

You have Successfully Subscribed!