Zodra je bij het vastleggen van je content marketing strategie goed weet wie je bent, wie je wil zijn en voor wie je dat wil zijn begint de zoektocht naar de content (marketing) sweet spot.
Blog*
Een tweedaags Congres over Native Advertising ? Are you kidding ?? Dat moet zowat mijn eerste reactie geweest zijn toen ik werd uitgenodigd voor het ‘Native Advertising Days 2015’ Congres in Kopenhagen (19 en 20 oktober 2015). Nog groter mijn verbazing als blijkt dat de uitnodiging komt van een heus ‘Native Advertising Institute’.
9 content marketing ontwikkelingen om in de gaten te houden
“It is difficult to make predictions, especially about the future…” Ondanks deze ware woorden van Niels Bohr – een Deens natuur- en scheikundige, een van de grondleggers van de atoomfysica en winnaar van de Nobelprijs voor de Natuurkunde in 1922 – willen we proberen om vanuit onze content marketing focus te wijzen op enkele ontwikkelingen die de komende jaren belangrijk kunnen zijn voor marketing- en communicatieprofessionals.
Op dinsdag 27 oktober hebben we de ‘Best Publication’ Award op de Business to Business Press & Communication Awards gewonnen. Propaganda is een van de 10 finalisten uit de 67 dossiers (en 32 verschillende bedrijven) in competities. Propaganda heeft Gold met Chef magazine gewonnen.
Wat zijn de Business to Business Press & Communication Awards?
De Business to Business Press & Communication Awards bekronen de titels in de Belgische en Luxemburgse vakpers – print en digital – en de Business to Business communicatiedragers die zich het hele jaar (september 2014 – september 2015) onderscheiden hebben op basis van drie criteria: pertinentie, efficiëntie en creativiteit.
Voor meer inlichtingen, neem contact met:
Michel Libens, Propaganda nv, Imperiastraat 16, 1930 Zaventem, t 02 725 29 10, f 02 725 29 11, michel.libens@propaganda.be, www.propaganda.be
Waarom hebben infographics zoveel impact?
Infographics zijn trendy. Je ziet ze hoe langer hoe meer overal opduiken, in magazines, kranten, brochures of online. Tussen 2010 en 2014 steeg de Google search op de zoekterm ‘infographic’ maar liefst met 800%. Deze visuele informatiedragers zijn blijkbaar erg in trek. We leggen graag uit waarom.
Is Content taking the Lead ?
Het International Content Marketing Forum (ICMF) start een grootschalig Europees onderzoek naar de stand van zaken ivm het gebruik van Content in marketing en communicatie. Aan bod komen gebruik, verwachtingen, investeringen, voorspellingen, ….
Ook in deze online tijden blijven goed gemaakte print customer-magazines lezers boeien. Recent onderzoek brengt sterke lees- en waarderingscijfers aan de oppervlakte. Een customermagazine boeit de lezer maar liefst gemiddeld 28 minuten.