Ambassadeurs, het geheime wapen in jouw content strategie?
In je content strategie staat wellicht hoe jij je verhaal en boodschap wilt vertellen aan je (potentiële) klanten. Maar speel jij daar altijd en opnieuw de hoofdrol? Probeer jezelf eens te vervangen door ambassadeurs en geef het woord door aan hen. Je zal versteld staan welke impact zij hebben op de relatie met jouw klanten. Hoya Lens Belgium toont alvast het goede voorbeeld.
Eigen klanten benoemen tot ambassadeurs
Het is geen geheim dat mond-tot-mondreclame nog steeds de meest effectieve manier is om klanten aan te trekken én vast te houden. Dit is vooral te zien aan de groei van influencer marketing en brand advocacy. Iemand die vertelt over zijn of haar ervaringen met een product of merk komt geloofwaardiger over dan wanneer je dat als merk zelf verkondigt.
Vaak vind je je ambassadeurs daar, net voor je neus. Kijk eens naar je eigen klanten en maak van hen echte merkambassadeurs. Een goede manier om de relatie tussen jullie beide te versterken én om tegelijkertijd nieuwe klanten te vinden.
Hoe? Kijk naar hun noden en bied relevante oplossingen en antwoorden. Dit geeft hen het laatste zetje om zichzelf nog beter vast te ketenen aan je merk. Waardevolle content is daarbij een onmisbare schakel.
Hoya’s See Eye Care Content, een knap staaltje content marketing
Hoya Lens Belgium’s See Eye Care Content toont hoe een merk op een succesvolle manier zijn verhaal versterkt door de stem van zijn beste ambassadeurs te gebruiken, in dit geval de onafhankelijke opticiens. Een award-winning strategie.
Terwijl grote merken als Pearl en Hans Anders de ene na de andere verleidelijke actie afvuren moeten kleine, zelfstandige opticiens hard knokken voor de aandacht van de man en vrouw in de straat. Hier schiet Hoya met zijn ‘See Eye Care Content’ de opticians te hulp.
Slimme content strategie: de bouwstenen van See
Dankzij het ‘See Eye Care Content’ programma biedt Hoya zijn klanten, de zelfstandige opticiens, gepersonaliseerde en slimme content marketing. Op die manier bouwen ze elk een eigen merk én publiek op. Gewapend met online eye care content op seemagazine.be en de See Facebookpagina, een volledig gepersonaliseerd magazine én een eigen augmented reality video commercial verdedigen de opticiens hun plaats in het veld, op een professionele manier.
Het gezicht van de ambassadeurs
Hoya slaagt erin zijn beste ambassadeurs te betrekken in een effectieve content marketing strategie. Niet Hoya maar de opticiens zelf staan op de voorgrond. Zij krijgen dankzij deze aanpak een eigen professioneel gezicht, namelijk dat van zichzelf. Hoya versterkt daardoor niet alleen zijn relatie met de opticiens. Het zorgdragen voor je ogen met de best mogelijke oplossingen, Hoya’s missie, wordt ook beter verspreid. Deze content leidt ook tot meer store traffic naar de zelfstandige opticien en tot meerverkoop van kwalitatieve brillenglazen.
Ontdek de case
Zin om samen jouw content strategie verder te perfectioneren?
Let’s talk info@propaganda.be
Sorry, the comment form is closed at this time.